Główna  -   Rejestr zmian  -   Statystyka  -
e-mail: pm-dziewiatka@o2.pl
Strona Główna

Programy i projekty

"Edukacja globalna dla najmłodszych"

Argentyna - góry pełne srebra

Wersja do drukudruk
Grupa II i III

17.04.2015 - odwiedził nas wspaniały gość. Dzięki uprzejmości pana Przemysława Jany, taty Madzi z III grupy mieliśmy okazję poznać rodowitego Argentyńczyka - Matiasa Ferreras. Pan Matias uprawia bardzo niebezpieczny sport - żużel.

Nazwa "Argentyna" pochodzi od łacińskiego argentum (srebro, plata po hiszpańsku) jest związana z legendą o górach pełnych srebra, która była powszechna wśród pierwszych Europejskich odkrywców Niziny La Platy.

Podczas spotkania dowiedzieliśmy się, gdzie leży Argentyna i poznaliśmy historię powstania flagi tego niezwykłego kraju.

Mieliśmy okazję podziwiać wielkie lodowce, które topniały na naszych oczach. Ku naszemu zaskoczeniu w Argentynie można spotkać morsy i pingwiny.

Słuchaliśmy szumu wodospadu Iguazú, który znajduje się na granicy z Brazylią. Poznaliśmy kilka hiszpańskich słów.

Z zachwytem oglądaliśmy wyścigi żużlowe. Widzieliśmy Pana Matiasa w specjalnym stroju na motocykl, a także "w akcji" podczas wyścigu.

Mieliśmy okazje poznać Yerba mate – najsłynniejszy napar świata, który wywodzi się z Argentyny oraz spróbować dulce de leche - pysznego, słodkiego sosu, którego nie może zabraknąć podczas argentyńskiego śniadania.

Bardzo dziękujemy naszym gościom za wspaniałe spotkanie i argentyńskie smakołyki :)