05.01.2024 - dzieci z grupy III rozmawiały o upływającym czasie, zegarach, miesiącach i zmianach, które wraz z nimi nadchodzą. Przywitały 2024 rok w towarzystwie kilku aktywności rozwijających logiczne myślenie i przygotowujących do późniejszej nauki programowania.
Przedszkolaki układały na macie do kodowania taki sam wzór jak na kartce i dociekały co oznacza ułożona na macie sekwencja cyfr,
Porównywały wygląd zegarów na krążkach, a następnie wykorzystały je do ułożenia obrazkowego sudoku i zabawy typu memory.
Odwzorowywały godziny na zegarze ze swoich ciał, a następnie podzielone na zespoły ustawiały się w taki sposób, żeby każdy zespół odtworzył ustawieniem jedną cyfrę składającą się na 2024 rok.
Ostatnie zadanie polegało na stworzeniu kodu, który zaprowadzi konika na pole z zegarem, po drodze przechodząc przez cyfry tworzące napis 2024.
Na zakończenie wszystkie dzieci wykonały wehikuł czasu!