„Oto ja, oto ty” – temat pierwszego bloku dotyczył uświadomienia dzieciom ich mocnych stron, różnorodności, wzmacniania postaw empatycznych i tolerancyjnych.
Dzieci miały zadanie pogrupować krążki według kategorii, nazwać je i policzyć. Następnie wskazać swój ulubiony: kolor, sport, potrawy. Udzielane odpowiedzi polegały na wskazaniu współrzędnych konkretnego krążka na macie do kodowania. Dzieci zwracały uwagę, że nie wszyscy lubią kolor niebiski, pizzę czy Kubusia Puchatka.
Na karcie pracy dzieci pisały lub rysowały piktogramy ulubionych rzeczy w poszczególnych kategoriach. Ten etap zabawy były wstępem do gry zespołowej, w której wzięło udział 6 drużyn. Zwycięski zespół, który jak się okazało najlepiej znał ulubione gry, muzykę, potrawy, książki itp. oraz swoich kolegów otrzymał nagrodę.
Ostatnie zadanie polegało na uważnej obserwacji partnera, zapamiętaniu jak największej liczby szczegółów w wyglądzie i narysowaniu pięknego portretu.