„Poszukujemy wartości z Uczymy dzieci programować”

Liczba odwiedzających: 864
Innowacja pedagogiczna

logotyp.jpg (42 KB)

„Poszukujemy wartości z Uczymy dzieci programować” – to innowacja pedagogiczna opracowana przez nauczycielkę p. Agnieszkę Miller wprowadzona w grupie V w roku 2021/2022.

Innowacja jest rozszerzeniem wymagań edukacyjnych zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz zgodna z kierunkami polityki oświatowej państwa na rok 2021/2022.

Innowacja łączy dwie bardzo ważne kwestie: budowanie systemu wartości opartego na tradycji, dobrym przykładzie, rodzinie, krytycznym myśleniu oraz odpowiedzialnym wykorzystywaniu nowoczesnych technologii.

  • Budowanie systemu wartości opartego na szacunku, empatii, tolerancji, wrażliwość na krzywdę drugiego człowieka.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych, pielęgnowanie tradycji.
  • Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań, bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  • Nauka podstaw programowania.

Tematy zajęć skupione są wokół bloków tematycznych. Na realizację każdego z bloków tematycznych składają się scenariusze zajęć dydaktycznych, oraz czynny udział dzieci w wydarzeniach przedszkolnych i lokalnych, które są zgodne z danym blokiem tematycznym.

„Oto ja, oto ty”

„Inaczej nie znaczy gorzej – różne rozwiązania, różne możliwości”

„Świat dookoła mnie”

„Radość, smutek, strach – moje uczucia”

„Moja rodzina, moi bliscy”

„Daleko, a jednak razem”

„Gramy, choć nie zawsze wygrywamy”

„Widzę, czuję pomagam”

„Myślę i sprawdzam – krytyczne myślenie”

„Razem możemy więcej”